Tilbake til alle artiklerAlle artikler

Trygghet, tillit og trivsel på Gjøvik

Det er åtte kandidater til Årets lærebedrift 2025. Her kan du lese om den tredje kandidaten, Gjøvik Graveservice.

Publisert: 19-11-2025
Fra venstre: Nina Søndmør (opplæringskonsulent i OKAB), Hilde Røste (kontorleder), Kristian Stordal (lærling), Helge Wirstad Dynna (lærling), Sigurd Hatterud Eid (lærling) og Lars Kleppe (daglig leder). (Foto: Runar F. Daler)
Fra venstre: Nina Søndmør (opplæringskonsulent i OKAB), Hilde Røste (kontorleder), Kristian Stordal (lærling), Helge Wirstad Dynna (lærling), Sigurd Hatterud Eid (lærling) og Lars Kleppe (daglig leder). (Foto: Runar F. Daler)

Med røtter tilbake til 1959 og en kultur for å gi folk en sjanse, har Gjøvik Graveservice utviklet seg til å bli en av Innlandets mest inkluderende og fremoverlente lærebedrifter. Firmaet er nå nominert til Årets lærebedrift.

– Det å la yngre medarbeidere få slippe til, har vært en rød tråd nesten helt fra begynnelsen av i denne bedriften. Eierne er veldig pådrivere for at vi skal ta inn både lærlinger og andre, gjerne også personer på arbeidstrening via NAV, forteller daglig leder Lars Kleppe i Gjøvik Graveservice.

Les hele saken på Anleggsmaskinen.no

Kåringen av Årets lærebedrift 2025 finner sted onsdag 21. januar på Anlegg Norge 2026

Det er åtte kandidater til Årets lærebedrift 2025. Her kan du lese mer om hver enkelt kandidat (etter hvert som de offentliggjøres):

Lærlingene (f.v.) Sigurd Hatterud Eid (19), Kristian Stordal (17) og Helge Wirstad Dynna (21) blir tatt godt vare på Gjøvik Graveservice. Ikke til stede: Ole Anders Hasle Sviund (19).(Foto: Runar F. Daler)
Lærlingene (f.v.) Sigurd Hatterud Eid (19), Kristian Stordal (17) og Helge Wirstad Dynna (21) blir tatt godt vare på Gjøvik Graveservice. Ikke til stede: Ole Anders Hasle Sviund (19).(Foto: Runar F. Daler)

Relaterte nyheter

Thumbnail for article "Lærlinger – en kjempegod investering"
Thumbnail for article "Med lærlinger til topps"
Thumbnail for article "To lærlinger fra Vestfold til Yrkes-EM"