Tilbake til alle artiklerAlle artikler

Når kundene er dumme

I DN 24. april hevder konsernsjef i Geomatikk Gruppen, Knut Bratsberg, at MEF ønsker «inngrep i velfungerende markeder».

Publisert: 30-04-2020
Foto: Jørn Søderholm, Anleggsmaskinen
Foto: Jørn Søderholm, Anleggsmaskinen

Når anleggsentreprenører eller grunneiere har behov for påvisning av ledninger i grunnen blir de henvist til Geomatikk. Dette er et velfungerende marked kun i den forstand at det fungerer godt for Geomatikk sine eiere.

MEF har ingenting imot norske bedrifter som tjener penger. Vi etterlyser imidlertid at entreprenørene selv kan velge hvilke tjenester de skal bruke pengene sine på. Det er markedsøkonomi i praksis.

Det sier mye om Geomatikk når de må forklare over 2000 kunder at kundene tar feil i at de er misfornøyd med tjenesten som leveres. Det gjør konsernsjefen i Geomatikk nok en gang når han i DN viser til at statistikken forteller at vi som kunder egentlig er fornøyd.

MEF vil fortsette arbeidet for å gjøre kartmateriell hos netteiere tilgjengelig for flere aktører slik at konkurranse om denne type tjenester kan bli reell. Vi er nemlig ikke dumme.

Julie Brodtkorb
Administrerende direktør MEF

Saken er først publisert i Dagens Næringsliv.

Relaterte nyheter

Thumbnail for article "Vi trenger dine svar"
Thumbnail for article "Premiere av Anleggspraten"
Thumbnail for article "Et enklere Norge"